zaterdag 10 mei 2014

Ding 9 - YouTube

Wat is YouTube?
YouTube is een website waarin iedereen zijn eigen filmpjes op kan publiceren en natuurlijk filmpjes van anderen kan bekijken.

Wat kun je met YouTube?
Het bekijken en het delen van video's is natuurlijk het grootste doel van YouTube. Maar dat is niet alles. Als je een kanaal op YouTube hebt kun je ook abonneren op andere kanalen. En je kunt natuurlijk ook je eigen video's uploaden. Ook is het mogelijk om op andere video's te reageren, en er kunnen andere gebruikers op jouw video's reageren.

Wat zijn de voordelen van YouTube?
  • Het is gratis 
  • Het is mogelijk om geld met YouTube te verdienen
  • Je kunt je YouTube video's delen op andere social media zoals Facebook en Twitter
  • Het is wereldwijd 
Wat zijn de nadelen van YouTube?
  • Jouw video's kunnen makkelijk gekopieerd worden
  • Er is veel reclame
  • In sommige landen kunnen je video's geblokkeerd worden 
  • Video's kunnen verwijderd worden 
  • Sommige video's zijn niet voor alle leeftijden geschikt

Wat is mijn ervaring met YouTube?
YouTube is een website waarmee ik me uren lang kan blijven vermaken. Ik zoek vaak naar tutorials van anderen of bekijk DIY filmpjes. En natuurlijk luister ik ook muziek op YouTube. Het werkt altijd erg goed, behalve als er slecht internetbereik is. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten