maandag 12 mei 2014

Ding 11 - Depop

Wat is Depop?
Depop is een applicatie waarmee je je eigen spulletjes kunt verkopen en/of spulletjes van anderen kopen.

Wat kun je met Depop?
Je kunt je eigen spullen erop verkopen, maar ook spullen van anderen kopen. Je maakt een foto van datgene wat je wilt verkopen en zet het op Depop zodat andere gebruikers erop kunnen reageren. En jij kan natuurlijk ook reageren. Als je eenmaal een deal gesloten hebt met de koper/verkoper is de betaling via PayPal of creditcard te regelen. De prijs van het product bepaal je zelf.  Ook is het mogelijk om andere gebruikers te volgen of gevolgd te worden.

Wat zijn de voordelen van Depop?
  • Het is makkelijk in gebruik 
  • Het is wereldwijd
  • Door PayPal ben je beschermd
  • Chatten is mogelijk

Wat zijn de nadelen van Depop?
  • Het is in het Engels 
  • Een PayPal account of een creditcard is verplicht

Wat is mijn ervaring met Depop?
Ik vind het een erg leuke app. Het lijkt een beetje op Instagram, maar dan gaat Depop een stapje verder. Als je van foto's maken houdt en verlost van je spullen wilt worden, dan is dit de ideale oplossing. De app zelf werkt prima. Ik kan zelf nog niks over de koop of verkoop zeggen, want ik heb er nog niks op verkocht/gekocht. Maar dit lijkt me een leuke en simpele manier om dat wel te doen. Ook al wil je zelf niets verkopen, is dit nog steeds een kijkje waard.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten