donderdag 15 mei 2014

Ding 15 - Ask.fm

Wat is Ask.fm?
Ask.fm is een socialnetwerk site waar gebruikers (anoniem) vragen kunnen stellen aan anderen.

Wat kun je met Ask.fm?
Als je eenmaal een account hebt aangemaakt kan je aan iedereen vragen stellen! En iedereen kan ook vragen stellen aan jou. Ask.fm kan ook anoniem gebruikt worden en daar heb je niet eens een account vor nodig, wat tot de grootste ergernis kan zorgen. Sommige vragen kunnen namelijk heel persoonlijk of brutaal zijn en dan kan je niemand erop aanspreken, want het is anoniem. Zo zijn er een aantal gevallen bekend dat het pesten via Ask.fm zo erg aan toe ging, dat het gebruiker zelfmoord had gepleegd.. Laten we hopen dat het niet weer gebeurd. Je kan namelijk ook gewoon met jouw gebruikersnaam vragen stellen en dan is het net zo leuk!

Wat zijn de voordelen van Ask.fm?
  • Anonimiteit
  • Het is erg makkelijk in gebruik 
  • Er is geen account nodig als je alleen anonieme vragen wilt stellen

Wat zijn de nadelen van Ask.fm?
  • Cyberpesten
  • Je account verwijderen kan een hele klus worden 

Wat zijn mijn ervaringen met Ask.fm?
Zelf heb ik geen account, maar ik heb wel eens vragen gesteld aan sommige gebruikers. Soms vind ik het wel leuk om Ask.fm van andere te lezen. Ik merk dat Ask.fm nog niet zo populair is in Nederland, maar bijvoorbeeld in Litouwen is het helemaal in. Ik denk niet dat ik ooit een account aan zal maken, en dat is puur omdat ik eigenlijk niet wil weten wat voor rare vragen ik kan krijgen. En ik ben ook veel te nieuwsgierig voor dit, dan wil ik meteen weten wie vragen aan me gesteld heeft, maar dan kan ik het toch niet weten en dat lijkt me best vervelend. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten