vrijdag 9 mei 2014

Ding 5 - Facebook

Wat is Facebook?
Facebook is een gratis socialnetwerk site dat gemaakt is om contact te maken en te behouden.

Wat kun je met Facebook?
Je kunt een persoonlijke profiel aanmaken en oneindig veel foto's en video's erop plaatsen en delen. Je kunt verschillende groepen aanmaken of groepen van andere mensen 'leuk vinden'. Ook kun je comments plaatsen. Verder kun je veel verschillende spelletjes spelen en vervolgens je hoogste highscores delen met je vrienden. Maar het doel van Facebook is natuurlijk om in contact te blijven met je vrienden en kennissen, maar ook om nieuwe contacten te maken.

Wat zijn de voordelen van Facebook?
  • Je kunt er iedereen op vinden, dus ook al je oude klasgenoten of collega's 
  • Het is bijna in alle landen beschikbaar
  • Het is gratis 
  • Door vele groepen en spelletjes kun je je prima met Facebook vermaken 
  • De Facebookchat werkt erg goed en zo kun je makkelijk privĂ© gesprekken voeren met je vrienden

Wat zijn de nadelen van Facebook?
  • Er is weinig tot geen privacy 
  • Werkt verslavend 
  • Er staat veel onbruikbare informatie op 

Wat is mijn ervaring met Facebook?
Sinds 2009 heb ik al een account op Facebook en ik vind het nog steeds erg leuk. Eerder gebruikte ik het vooral om spelletjes te spelen, maar nu gebruik ik het als een chatprogramma. Ik vind het nog steeds leuk om de statussen en foto's van mijn vrienden te bekijken. Facebook zit al in mijn dagelijkse routine en ik kijk er redelijk vaak op. Ondanks dat er slechte verhalen over Facebook zijn, maak ik me geen zorgen en heb ik er nooit problemen mee gehad. We zijn uiteindelijk allemaal zelf verantwoordelijk voor wat we allemaal online zetten. Facebook is zo onveilig helemaal niet, het is net zo onveilig als je het zelf maakt. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten