maandag 12 mei 2014

Ding 12 - Mijn Eetmeter

Wat is Mijn Eetmeter?
Mijn Eetmeter is een applicatie waarmee je je eetdagboek kunt bijhouden.

Wat kun je met Mijn Eetmeter?
Mijn Eetmeter is een mobiele versie van mijnvoedingscentrum.nl, en er wordt voortdurend naar de site verwezen voor uitgebreide adviezen. Met de app kun je je persoonlijke eetdagboek bijhouden. Aan de hand daarvan kun je na een tijdje in een grafiek zien hoeveel calorieën je gemiddeld binnenkrijgt. Ook is het mogelijk om je BMI te checken. De app is bedoel voor mensen die meer op hun voeding willen letten.

Wat zijn de voordelen van Mijn Eetmeter?
  • Je wordt bewust van wat je allemaal eet
  • Het geeft je inzicht in 25 verschillende voedingsstoffen
  • Alle gegevens komen uit de Levensmiddelendatabank en RIVM, dus het is betrouwbaar
  • De app werk zowel online als offline 

Wat zijn de nadelen van Mijn Eetmeter?
  • De app is niet compleet, omdat je steeds naar hun website verwezen wordt voor meer informatie
  • Je kunt niet alle producten terug vinden, zo kon ik tagliatelle niet vinden

Wat is mijn ervaring met Mijn Eetmeter?
Mijn Eetmeter is een leuke en vooral handige app voor mensen die wat meer op hun voeding willen letten. Ik ben er zelf niet zo mee bezig, dus ik had de app gedownload om te kijken wat het nou precies was. De app zelf werkt prima, het is alleen jammer dat er zo vaak naar hun website verwezen wordt en dat niet alle producten terug te vinden zijn. Persoonlijk schrok ik van alle calorieën die ik naar binnen werk zonder erbij na te denken, dus voor mij is zo'n app helemaal niet handig. Ik zou het alleen adviseren als je echt bewust van je voeding wilt worden, om bijvoorbeeld af te vallen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten