vrijdag 9 mei 2014

Ding 2 - WhatsApp

Wat is WhatsApp?
WhatsApp is een applicatie voor je telefoon waarmee je met behulp van het internet gratis met alle andere WhatsApp gebruikers kunt chatten. De voorwaarde hiervoor is dat je het nummer van degene hebt met wie je wilt chatten. Ook kun je foto's, video's en geluidsopnames met elkaar via WhatsApp delen.

Wat kun je met WhatsApp?
Met WhatsApp ben je 24/7 bereikbaar. Je kunt oneindig veel berichten (zolang je internetbundel het aan kan) versturen. Bovendien kun je ook foto's, video's en geluidsopnames versturen. Het enige wat je nodig hebt is een smartphone, telefoonnummer en internet.

Wat zijn de voordelen van WhatsApp?
  • Het is gratis 
  • Groepsgesprekken zijn hier mogelijk
  • Het delen van foto's, video's en geluidsopnames met je vrienden is nog nooit zo makkelijk geweest 
  • Het is mogelijk om mensen te blokkeren
  • Door de status-functie kan iedereen zien of je bijv. op dat moment bereikbaar bent 
  • Er zijn enorm veel emoticons die je kunt versturen en/of verwerken in je status
  • Er is een 'laatst gezien' functie waardoor je kunt zien wanneer iemand voor het laatst online is geweest
  • Er is een mogelijkheid om een profielfoto in te stellen
     
Wat zijn de nadelen van WhatsApp?
  • Internetverbinding is noodzakelijk voor WhatsApp
  • WhatsApp is alleen voor smartphone beschikbaar
  • WhatsApp is de laatste tijd veel negatief in het nieuws geweest, zo kreeg WhatsApp veel media aandacht doordat Facebook het overgekocht had en dus WhatsApp er miner betrouwbaar door zou zijn. En tegenwoordig kun je steeds vaker in nieuwsberichten lezen dat WhatsApp weer een storing heeft. 

Wat is mijn ervaring met WhatsApp?
WhatsApp is waarschijnlijk de enige applicatie waar ik niet zonder zou kunnen. Ik maak wel honderden keer per dag  gebruik van WhatsApp. Door WhatsApp kan ik mijn hele klas in één keer bereiken en kan ik mijn vriendin een foto van soon-to-be-mine schoenen sturen als ik bij de kassa toch nog erover twijfel. Zelf heb ik eigenlijk nooit iets vervelends door WhatsApp meegemaakt. Je hoort wel vaker negatieve dingen over WhatsApp, maar ik merk er niets van en voor is WhatsApp onmisbaar en onvervangbaar. 

2 opmerkingen:

  1. Je hebt alles goed verteld en misschien dat je een paar van die negatieve dingen waar mee ze in het nieuws zijn geweest ook in het lijstje van de nadelen zetten.

    BeantwoordenVerwijderen