dinsdag 13 mei 2014

Ding 14 - LinkedIn

Wat is LinkedIn?
Dat is een sociaal netwerk met als doel dat mensen die in hetzelfde werkveld zitten in contact met elkaar komen.

Wat kun je met LinkedIn?
Op LinkedIn kun je al je gegevens invullen, zoals je opleidingen, je ervaringen, je CV etc. Door LinkedIn kun je je netwerk uitbreiden en een groter netwerk zorgt er weer voor dat je een (betere) baan kunt krijgen. Op LinkedIn kun je verschillende bedrijven volgen, lid worden van bepaalde groepen en natuurlijk je collega's, oud-collega's en oud-klasgenoten volgen.

Wat zijn de voordelen van LinkedIn?
  • Je netwerk wordt vergroot
  • Het is makkelijk in gebruik 
  • Het is gratis 
  • Je hebt toegang tot LinkedIn Answers waar je vragen aan bedrijven kunt stellen 
  • Je kunt nieuwe mensen 'ontmoeten' 

Wat zijn de nadelen van LinkedIn?
  • Anderen kunnen het zien als je op hun profiel gekeken hebt
  • Er kan misbruik van je informatie gemaakt worden

Wat is mijn ervaring met LinkedIn?
Een paar maanden geleden heb ik ook een account op LinkedIn gemaakt, gewoon om te kijken waar iedereen het over heeft. Daar heb ik het ook bij gelaten. Voor mij is LinkedIn niet interessant genoeg, want ik heb ook Facebook en naar mijn idee is dat wat meer voor mij omdat ik nu niet in een werkveld zit waar netwerken belangrijk is. Maar als ik een baan ga zoeken of mijn netwerk uit wil breiden voor andere dingen, zal ik het zeker gebruiken. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten