donderdag 15 mei 2014

Ding 20 - Dropbox

Wat is Dropbox?
Dropbox is een online clouddienst waarmee je je bestanden online op kunt slaan.

Wat kun je met Dropbox?
Je kunt met Dropbox dus je bestanden online opslaan en het vervolgens bijvoorbeeld delen met je vrienden. Met een Dropbox-client kun je je bestanden synchroniseren tussen verschillende computers en/of mobiele telefoons. Als je een gratis Dropbox account aanmaakt krijg je standaard 2 GB opslagcapaciteit en betaalde accounts krijgen 50 GB of zelfs 100 GB. Als je een gratis account hebt kun je je opslagcapaciteit uitbreiden tot wel 16 GB extra door middel van je vrienden uit te nodigen of door een abonnement te nemen. Betaalde accounts kunnen hierdoor 32 BG extra opslagcapaciteit door krijgen. Door Dropbox kan je altijd en overal bij je bestanden komen. Ook staan je bestanden altijd veilig op Dropbox en je behoudt die bestanden wat er ook gebeurd.

Wat zijn de voordelen van Dropbox?
  • Er is een gratis versie 
  • Je kunt altijd en overal bij je bestanden komen 
  • Het is veilig 
  • Je kunt je bestanden delen met je vrienden 
  • Je kunt je bestanden synchroniseren met andere apparaten 

Wat zijn de nadelen van Dropbox?
  • Het uitbreiden van je opslagcapaciteit is duur 
  • Je kunt niet tegelijk aan meerdere documenten werken

Wat zijn mijn ervaringen met Dropbox?
Ik heb Dropbox nog nooit gebruikt. Ik hoor iedereen er altijd over, en het klinkt ook heel leuk. Toch heb ik het gevoel dat ik Dropbox niet nodig heb. Ik heb een hele leuke USB-stik en daar bewaar ik mijn documenten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten