vrijdag 9 mei 2014

Ding 6 - Twitter

Wat is Twitter?
Het is een socialnetwerksite waarbij mensen korte berichtjes kunnen publiceren en op elkaar kunnen reageren en elkaar kunnen volgen.

Wat kun je met Twitter?
Twitter geeft je maximaal 140 tekens om een mini berichtje te maken dat je vervolgens met de wereld kunt delen. Je kunt andere Twitter accounts volgen en je kunt gevolgd worden. Wat Twitter nou zo leuk maakt is dat veel beroemde mensen ook gebruik van Twitter maken en er regelmatig berichtjes op plaatsen. Dat brengt sterren heel dichtbij hun fans, omdat ze op deze manier makkelijk op elkaar kunnen reageren.

Wat zijn de voordelen van Twitter?
  • Het is gratis
  • Je kunt iedereen volgen die je wilt en je kunt gevolgd worden 
  • Door bedrijven wordt je op de hoogte gehouden van het laatste nieuws 
  • Bedrijven die Twitteren worden beter gevonden door Google 

Wat zijn de nadelen van Twitter?
  • Het werkt verslavend
  • 140 tekens wordt als te weinig gezien 
  • Er wordt erg veel onzin op Twitter neergezet
  • Soms is er sprake van privacy schending 

Wat is mijn ervaring met Twitter?
Ongeveer een jaar of anderhalf jaar geleden plaatste ik dagelijks berichtjes op Twitter. Tegenwoordig kijk ik er niet eens meer op. Ik heb er nooit problemen mee gehad, maar op een of andere manier is de lol er allang vanaf. Ik irriteer me zelfs een beetje aan mensen die elk uur me via Twitter moeten vertellen wat ze allemaal die dag gedaan hebben, het interesseert me gewoon niks. Toen begon ik zelf ook steeds minder berichten te plaatsen en toen kwam het moment dat ik Twitter helemaal niet meer opende. Ik heb het account nog steeds, maar ik doe er helemaal niks mee. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten