zaterdag 10 mei 2014

Ding 7 - Wunderlist

Wat is Wunderlist?
Wunderlist is een applicatie voor het maken van je persoonlijke to-do lijstjes.

Wat kun je met Wunderlist?
Je kunt een uitgebreide to-do lijst maken voor bijv. je schoolwerk of je privé taken. Je kunt zelfs een lijst maken met alle films die je in de toekomst nog wilt zien. Als je een bepaalde taak hebt ingevoerd kun je er eventueel nog een deadline aan koppelen. Ook kun je je to-do lijstjes delen met je vrienden en/of je vrienden uitnodigen om ook aan Wunderlist te beginnen.

Wat zijn de voordelen van Wunderlist?
  • Het is gratis
  • Het is gestructureerd
  • Je kunt een deadline voor jezelf opstellen 
  • Je taken worden niet door de applicatie verwijderd, dat moet je zelf doen
  • Het is erg gebruiksvriendelijk 
  • Je kunt aantekeningen bij een bepaalde taak maken 
  • Als een taak belangrijk is, kun je het een ster geven waardoor het helemaal bovenaan de lijst komt te staan
  • Je kunt je eigen taken naar je zelf mailen
  • Het is in het Nederlands

Wat zijn de nadelen van Wunderlist?
  • Je kunt je taken niet aan elkaar koppelen
  • Je kunt je taken niet op een gewenste volgorde ordenen

Wat is mijn ervaring met Wunderlist?
Zelf heb ik Wunderlist nog maar een paar dagen, maar ik begin het al erg leuk te vinden. Ik heb nooit eerder echt de tijd genomen om to-do lijstjes voor mezelf te maken. Nu ik het gewoon met mijn telefoon kan doen is het veel makkelijker en heb ik nu al mijn werk overzichtelijk op een rijtje. Ik ben vaak erg chaotisch met mijn huiswerk omdat ik niet precies weet wat ik allemaal moet doen en wanneer het precies af moet. Nu het allemaal gestructureerd is, hoop ik dat het voor meer rust zorgt. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten