donderdag 15 mei 2014

Ding 19 - Breakfree

Wat is Breakfree?
Breakfree is een app die het bijhoudt hoelang en hoe vaak jij met jouw telefoon bezig bent.

Wat kun je met Breakfree?
Je kunt zien hoe vaak jij op je telefoon kijkt. De app telt namelijk het aantal keer dat je je telefoon ontgrendeld. Ook houdt de app bij hoelang je op je telefoon kijkt. Als je een dag hebt waarop je erg veel op je telefoon kijkt zal de app je dat vooral laten weten door middel van meldingen. Als je een dag hebt waarop je wat minder op je telefoon kijkt is de app helemaal 'blij'. Je hebt namelijk een poppetje dat blij is als je weinig op je telefoon kijkt. Het poppetje wordt wel verdrietig als je dus te vaak op je telefoon kijkt. Oh, en het geeft je ook een score om te laten zien hoe verslaafd jij bent. Hoe hoger de score hoe verslaafder je bent. Na een verloop van tijd kan je je eigen statistieken bekijken over het gebruik van je telefoon. Dit kan best confronterend zijn.. En ten slotte kun je je netwerk voor een bepaalde tijd blokkeren zodat je er zeker van bent dat niemand je kan storen en dat je niet in de verleiding komt om toch op je telefoon te kijken.

Wat zijn de voordelen van Breakfree?
  • Makkelijk in gebruik 
  • Je kan zien hoe en hoelang je op je telefoon kijkt 
  • Je kan je statistieken bekijken 
  • Je kunt je netwerk uitschakelen 
  • Het helpt bij het 'afkicken' van je telefoon

Wat zijn de nadelen van Breakfree?
  • Het kan confronterend zijn
  • Het is Engelstalig 
  • Je hebt een opgewaardeerde versie nodig om echt alles met Breakfree te kunnen doen 

Wat is mijn ervaring met Breakfree?
Ik krijg heel vaak te horen dat ik veel te vaak op mijn telefoon kijk. Dit is dus echt een perfecte app om te kijken of het daadwerkelijk zo is. Wat ik nu al gezien heb is dat de app het allemaal wel goed bijhoudt. Ik ben heel benieuwd hoe mijn statistieken over een maand eruit zien! Ik kijk namelijk ook uit verveling op mijn telefoon en soms doe ik het zelfs onbewust. Ik denk dat deze app me veel bewuster van mijn telefoongebruik zal maken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten