donderdag 15 mei 2014

Ding 18 - Magisto

Wat is Magisto?
Magisto is een app waarmee je erg leuke en korte video's kunt maken. Bovendien is het ook een fotobewerker.

Wat kun je met Magisto?
Je kunt een aantal foto's selecteren waarmee je een kort filmpje kunt maken. Als je de foto's gekozen hebt is het tijd voor het bedenken van een bijpassende titel. Daarna kun je uit een aantal effecten kiezen die je vervolgens toe kunt passen. En ten slotte kun je een bijpassend liedje uitzoeken voor je filmpje. Je kunt kiezen uit standaard liedjes maar er is ook een mogelijkheid om je eigen liedje op je filmpje toe te passen. Als je alles hebt uitgekozen duurt het nog maar een paar minuten voordat je filmpje klaar is! Als je filmpje eenmaal klaar kiezen kun je het houden of aanpassen.

Wat zijn de voordelen van Magisto?
  • Erg makkelijk in gebruik 
  • Veel verschillende effecten 
  • Het werkt snel 
  • Je hoeft niet te zitten wachten totdat je filmpje klaar is, je krijg namelijk een pop-up als Magisto zover is 

Wat zijn de nadelen van Magisto?
  • Je kunt maximaal 10 foto's tegelijk gebruiken voor je filmpje, anders kost het je geld
  • Het is in het Engels

Wat is mijn ervaring met Magisto?
Het allereerste filmpje dat ik maakte was geen succes, maar omdat het mogelijk is om het nog te verbeteren zonder helemaal opnieuw te beginnen was ik zo weer klaar. Het zijn geen professionele filmpjes die gemaakt worden, maar zeker heel leuk. Ik denk dat ik Magisto vaker ga gebruiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten