zaterdag 10 mei 2014

Ding 8 - Geocaching

Wat is Geocaching?
Het is een applicatie voor je telefoon waarmee je een spel in de buitenwereld kunt spelen. Het spel is dat je zogenaamde caches kunt vinden.

Wat kun je met Geocaching?
Met behulp van GPS op je telefoon kun je kijken waar de caches verstopt zijn. Vervolgens kies je een cache uit die je wilt zoeken, voert het in en gaat op zoek. Er is vaak een heel stuk tekst met informatie over de locatie aanwezig. Ook kun je leuke tips op de officiƫle website van Geocaching vinden. Maar het is niet de bedoeling dat mensen verklappen waar de caches verstopt zijn, want het moet leuk en avontuurlijk blijven voor de anderen. Als je de cache uiteindelijk gevonden hebt, kun je een klein berichtje bij schrijven. Soms kun je zelfs een klein cadeautje of een wegwerpcamera vinden. Dat maakt het natuurlijk extra leuk! Als je leuke foto's met de cache gemaakt hebt, kun je het op de officiƫle website delen met anderen. Ook al heb je geen foto's gemaakt kun je het toch nog met anderen delen.

Wat zijn de voordelen van Geocaching?
  • Je komt op bijzondere plekken terecht waar je waarschijnlijk niet zo snel zou komen 
  • Het is avontuurlijk en gezellig, vooral met een grote groep 
  • Het is voor iedereen geschikt 
  • Je kunt cadeautjes vinden 
  • De caches zijn over de hele wereld verstopt 
  • Je kunt zelf een cache verstoppen 
  • Er is een leuke beschrijving over de plek waar de cache verstopt is te vinden 

Wat zijn de nadelen van Geocaching?
  • De volledige versie kost ongeveer 12 euro 
  • GPS is onmisbaar
  • Het werkt verslavend 

Wat is mijn ervaring met Geocaching?
Ik heb er ontzettend veel over gelezen op het internet. Iedereen is razend enthousiast erover, maar ik heb het zelf nog nooit gedaan. Het lijkt me wel erg leuk om te gaan Geocachen. Ik heb inmiddels de 'intro' applicatie al wel, en daar kan je zien of er caches bij jou in de buurt zijn. En natuurlijk zijn er caches in Groningen dus ik ga het binnenkort uitproberen. Het lijkt me erg leuk. De verhaaltjes die erbij staan zijn ook leuk om te lezen. En de applicatie is makkelijk in gebruik en werkt heel soepel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten